Frågor om Mekonomen billeasing

Om du har frågor om vår billeasing är du välkommen att kontakta oss på billeasing@mekonomen.se eller ring Mekonomen direkt på 0771-72 00 00. Vår kundtjänst har öppet dygnet runt, alla dagar i veckan. På vår sida med vanliga frågor hittar du svaren på de vanligaste frågorna gällande din leasing genom oss.

Frågor för dig som köpt bil

Du som redan köpt bil och har frågor om din månadsfaktura, betalningar eller andra frågor kan skriva till minbil@leaseplan.se eller ringa 08-470 26 00. Om du råkat ut för en skada på bilen gör du en skadeanmälan till skador@leaseplan.se

Om du behöver akut vägassistans

Med Mekonomen billeasing har du alltid tillgång till vägassistans via Falck. Ring 08-731 40 70 så hjälper de dig. Om du råkat ut för en olycka skall du kontakta LeasePlan då försäkringsbolaget hanterar detta.

Hantering av personuppgifter

På Mekonomen billeasing värnar vi om din personliga integritet och strävar alltid efter en hög nivå av dataskydd. För att tydligare beskriva hur vi hanterar dina personuppgifter har vi tagit fram en integritetspolicy som förklarar var dina uppgifter behandlas, hur vi skyddar dina uppgifter, dina rättigheter och hur du kan använda dig av dem.

Mekonomen Nya Affärer AB, organisationsnummer 556821–5981, med adress Box 19 542, 104 32 Stockholm är personuppgiftsansvarig för hanteringen av dina uppgifter inom Mekonomen billleasing.

Om du har du frågor rörande vår hantering av dina personuppgifter eller om du vill utöva några av dina rättigheter kopplade till hanteringen av dina personuppgifter, är du välkommen att kontakta vårt  dataskyddsombud: gdpr@mekonomengroup.com

Integritetspolicy

Viktiga dokument

Här hittar du en samling av de dokument som rör din bil:

Skötselguide personbilar

Skötselguide skåpbilar

Allmänna villkor – Företagskunder

Om du köpte din bil 2016 eller tidigare hittar du all information här